Buszos blog

Élmények, kalandok, mit, miért, hogyan, kivel.

Az első, reggeli 4H

2018. augusztus 05. 10:08 - bthomyka

Történt valamelyik nap, hogy kora reggel, a BPW délelőttös műszakjába szedegettem össze a népeket a 4H járaton. Mint tudjuk, a H betűvel ellátott járatok a hivatásforgalmi célú járatok, szóval a bánat tudja, mit keres ezeken diák/nyugdíjas/unatkozó. Igazából csak az időt b*sszuk el, amikor ezek kedvéért állunk be olyan buszmegállókba, ahol a hivatásforgalmi céllal közlekedők nem szállnak le. Sebaj, ahol lehet, húzós tempót eszközlünk.

Ez annyira jól sikerült, hogy a város központi buszpályaudvarához (Ady tér) 3 perccel előbb érkeztem, így -mielőtt taxit kéne fizetnem az ilyen miatt lemaradó utas(ok) részére- szépen kivártam az időt. Persze a morgolódás elkezdődött, de igazából én ezt leszarom. Egyrészt azért, mert menetrend alapján közlekedünk, másrészt meg azért, mert hajnalban nincs akkora forgalom a vonalon, hogy a 24 perces menetidőt ne tudnánk tartani. Nyilván az én hibámból kerültünk 3 perccel korábban az említett helyre, hiszen én tiportam a gázpedált. Igaz, hogy az sem tetszett sokaknak, hogy a vonalon található buszmegállókat szabályok szerint közelítettem meg (pl nem állat módjára fékeztem/indultam, illetve a busz orrát lehetőség szerint a tábla vonaláig eresztjük). Aztán a vonal végén, miután nem sikerült elsőre ráfordulni a menetirány szerinti bal oldalon lévő egyetlen buszmegállóra, már hörögtek hogy leszállnának. Hát legyen.

Egy pacák leszállás közben gúnyolódva dobta oda a költői kérdést: "Élvezed, mi...?" Negatív. Ám a klasszikus, Pelikán elvtárs részére készült vallomás szövegrészét iderántva: Ekkor még nem tudtam, hogy felétek mi a módi! Ugyanis az a módi (mint azt a műszakváltás után megtudtam), hogy az érkező buszok csak simán leb*sszák a kedves utazóközönséget a gyár előtti placcon (tehát nem a kiépített buszmegállóban, a placc túloldalán), majd egy kisebb manőverezést követően állnak be a kijelölt helyre, hogy egy fél óra várakozás után a gyárból kiérkezőket felpakolva a menetvonalon elinduljanak -hogy hogysem menetrend szerint-. Ekkor tudtam meg azt is, hogy mire az általam becipelt tömeg beér az öltözőbe, átvedlik, a gyáron átvergődik a számára kijelölt munkahelyre, az mind mind idő. Megértem, hogy 15 perc erre kevés, de nem gondolom, hogy én vagyok a felelős. Nem én találtam ki a járat menetvonalát, sem az indulási, sem az érkezési időpontokat. Nem én rajzoltam meg a műszakváltást a gyárban.

Miután az okozott zűrzavar, probléma és világvége után senki nem óhajtott értelmesen beszélgetni (hiszen a cégnél 05:45-kor van műszakváltás, tehát csak a leszálláskori beszólásokra van idejük), így ezúton kérek elnézést a T. utazóközönségtől. Illetve ezúton jelezném mindenkinek, hogy egy autóbusz-vezető (már ha van egy csepp esze) magas ívből szarja le a gúnyolódó, anyázó megjegyzéseket. Reagálni -szerintem- csak az értelmes, normális hangnemben történő felvetésre lehet. Hovatovább mindennemű panaszával díjmentesen, bátran, felőlem akár a szentségelő hangnemben is fordulhat az ÉNYKK-hoz, a Körmendi út 92. szám alatt lévő telephelyen. Egyetlen dologra kell figyelni, hogy mindig csak azt mondjuk, ami történt, illetve úgy, ahogyan történt. A magam részéről halált megvető nyugalommal nézek az esetleges panasz elébe, hiszen a menetidőt tartottam, korábban sehonnan sem indultam el, utas nem esett el, törekedtem a rám vonatkozó írott és íratlan szabályok szerint végrehajtani a feladatot. Sajnálom hogy ez nem tetszett sokaknak, de ettől álmatlan éjszakáim nem lesznek.

Szólj hozzá!
Címkék: 4H probléma

A bejegyzés trackback címe:

https://szombathelyibuszos.blog.hu/api/trackback/id/tr1814162679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.